Welcome to my blog

Terdapat ralat dalam alat ini

Jumaat, 6 Mei 2011

IBU........


Macam2 jadi ibu spjg ibu x ada. rasa nye tak sggup dah adik hdup kat dunia ni. kenapa bila ibu dah tak ade msg2 cari silap ayh. Ibu ayh mmg terbaik ibu tak penah skli pn dia abaikan adik n afif. tak penah ibu dia jaga kami mcm mana ibu jaga kami. tapi knpa org asyik cari slh dia...slh ke ibu dia kwin kan akk tak bg tahu atuk n nnk dia tahu dia slh dh mtk maaf tapi knp patut adik ibu mrh adik sbb x gi tgk nnk sdg kan adik mse bnyk abs uruskan afif sek. Knapa dorg x le fhm... Akk x nk amik tahu psl afif da tapi x pe slgi adik hidup slgi itu adik jaga afif ibu. Adik akan jadi kan afif mcm mana ibu mahu... ibu doakan adik...adik x kisah terpaksa gadai kan masa depan adik tapi adik yakin sgt satu hari nanti Allah akn bg adik ksngan dr segala kesusahan terpaksa adik tempuhi ini....


adik Juga akan tolong ayah , malah jaga ayh spjg hidup adik. adik akan abdi kan hdup adik utk keluarga ini. adik dh bnyk makan hati dgn akak tapi adik diam.. Mse dia kwin ari tu adik x kisah x tdo smata2 nk tlong siap kan mjlis dia... kita owg siap kan hias bilik dia tapi sedih nye dia lebih berpihak kepada mereka... x slh rse nye kami bina kan rumah untk ibu ... rumah itu cantik ibu... tu lah hsil ibu kerja kat felda selama 24 tahun.. kalau ibu ade pn mst ibu setuju ...ayah ckup adil dia pgang amanah ibu... walau pn ibu dah pergi jauh tapi ibu tetap ada dlm hati adik.. ibu sntiasa ade sblah adik. adik mmg tak tahu tnjuk kasih syg adik pada ibu. adik x pernah cium ibu, adik malu ibu .. sbb adik tahu adik ni nakal bnyk myusah kan ibu. tapi adik rse bahagia sgt bila dpt berbakti utk ibu ..adik bngga dapat bg ibu duit saat akhir hidup ibu adik dpt luang kan mse dgn ibu. tapi adik sedih adik x dpt jaga lama ibu. maaf kan adik ibu adik x de niat nk hntr ibu kat hspital malah ayh jugak ... mse tu kami nk selamat kan ibu. mmg bnr lah mimpi adik tu ibu yg ibu akan pergi jauh... ibu... adik rndu nk borak2 dgn ibu.. rndu nk makan dgn ibu.. kalau lah kubur ibu tu tak smak tak sunyi malah tak bahaya ikut kan hari2 adik nak gi sne ibu. adik tak dpt tahan perasaan adik rse nye hdup ni sepi sgt.. adik x de tempat dh nk luah rse rndu adik ni kecuali dgn Allah ..adik akn jaga kebajikan ibu kat sne cmne ibu baik korban hidup mse kat dunia ni utk adik.

adik doa kan ibu bahagia di sana 1 hari nanti adik pn akn pergi macam ibu adik harap sangat saat itu adik dpt jmpe ibu.. patut lah adik sedih sgt bila tgk lgsir ni siap.. rupanya raya tahun ni mmg adik malah keluarga ini akn bergabung.. raya ni malah smpai bila2 pn adik rse x de mkna dh ibu. kegembiraan adik smua ibu dh bawa pergi. snyuman adik pn ibu bawa sekali. mmg sepi hdup ini.. tapi Allah lagi maha Berkuasa kan adik x mmpu nk lwn takdir Allah.

adik syg ibu dunia akhirat ibu.. smpai bila2 adik x kan pernah lupakan ibu walau sesaat ibu.. ibu lah tmpt adik ibu lah jiwa adik... smoga Allah tempat kan ibu di kalangan org yg beriman.. kita jmpe disana ibu... amin ..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini